Již v létě jsem začal přemýšlet s čím by se dalo létat v zimě. Mou představou bylo něco malého, konstrukčně nenáročného s rozpětím do 1000 mm pro létání na sídlišti za barákem. Mé přemýšlení vyřešila výstava Model Hobby 2011. Sice jsem osobně na výstavě nebyl, ale kamarádi modeláři z ní dovezli výstavní magazín. S chutí jsem v něm na letišti zalistoval a hned mě upoutal plán Jaromíra Pipeka Mini Hawk D. Model je stavěn z depronu o rozpětí 600 mm. Nejsem sice příznivcem materiálu EPP, ESP či jim podobných, v dnešní době tak populárních, ale proč to jednou nezkusit.
Stejně jsme s Martinem Pacákem již v srpnu přemýšleli co za model pro společné zimní polétání na sídlišti. Model Mini Hawk D jako by k tomu byl předurčen. Ještě na letišti začala polemiky, z jakého že by to šlo postavit materiálu, když není depron. Již si nepamatuji, jak přesně to bylo, ale návrhů bylo dost. Jedním z nich byl i sehnat ESP a nechat jej rozřezat na 3mm desky. Veškeré návrhy padli při sehnání 3 mm depronové desky o rozměrech 800x1000 mm za 135 Kč. Martin překopíroval stavební plán a začal se stavbou. A protože se s vervou pustil do práce, do týdne měl hotovo včetně vybavení a povrchové úpravy. Model postavil přesně podle plánu, tedy v rozpětí 600 mm.
hotový trupu
trup po povrchové úpravě
Martinův hotový model
Pro mé oko se mi velikost modelu zdála malá a tak jsem plán zvětšil o 33%. Model vyšel v rozpětí 800 mm což bylo přesně na šířku depronové desky. Stavbu jsem začal v pátek 7. října v noci vyřezáním křídel, VOP, SOP, bočnic trupu a přepážek z 3 mm depronu. Následovalo slepení přepážek z balsy a vyřezání překližkových částí. Vše se dá stihnout za jeden večer.
Vlastní stavbu jsem začal stavbou trupu. Po slepení bočnic v zadní části následovalo vlepení jednotlivých depronových a balsových přepážek a přilepením překližkového držáku motoru. Stavbu trupu jsem zakončil přikrytím horních a dolních částí trupu a vlepením podvozku.
Další fotografie ze stavby budou následovat