Replika Jak -3
Stíhací letoun Jak-3 byl oproti svému předchůdci Jak-1 důkladně odlehčen, dostal menší křídlo s menším rozpětím i nosnou plochou, poháněla jej výkonnější verze motoru Klimov M-105 (VK-105PF-2 s vyššími výkony v letových hladinách do 2000 metrů) a silnější výzbroj. Řada drobných změn zlepšila aerodynamiku draku letounu. Výsledkem změn byly vyšší výkony (jak rychlost v horizontu, tak i stoupavost), zlepšily se manévrovací schopnosti i letové vlastnosti. První prototypy byly zkoušeny v dubnu 1943. Stroj byl postupně dále modernizován, posléze dostal silnější motor i silnější výzbroj. Na sklonku druhé světové války vznikla jeho nejvýkonnější verze Jak-3U (Jak-3 VK-107A), poháněná novým, výkonnějším motorem Klimov VK-107, která dosáhla maximální rychlosti 720 km/h ve výšce 5750 m. Jak-3 byl jedním z posledních stíhacích letadel s pístovým motorem. (zdroj Wikipedia)
Z tohoto tipu si vzali mustr kamarádi ze sdružení ultralehkého létání Trutnov "Dračí letka" pro stavbu repliky stíhačky Jakowlew Jak-3 v ULL provedení. A posuďte sami, jak se jim to povedlo.
Jak - 3 vytažený z hangáru před celkovou kontrolou.
Připevnění Jaka k betonovému podkladu před motorovou zkouškou. Jak je osazen motorem SUZUKI 2,5 l - 6V.
Dim lights Embed Embed this video on your site
Motorová zkouška po znovuseřízení motoru.
Dim lights Embed Embed this video on your site
Jedeno z prvních zkušebních poskakování do kopce a z kopce. Při zkoušce docházelo k přetáčení motoru a tak znovu rozdělat kryt a nové seřízení motoru včetně nového nastavení vrtule.
Dim lights Embed Embed this video on your site
První větší zálet byl proveden 14. listopadu 2012.
< Předchozí | Další > |
---|